Trein, trein en nog eens trein

11 juli 2016 - Sofia, Bulgarije

Vanochtend pakten wij de trein om 7:35 uur naar Sofia. Uiteindelijk om 09:00 uur kon de trein eindelijk vertrekken, nadat er in de locomotief (niet Locomotief Sofia de voetbalclub) brand was en geblust moest worden. Nadat de trein er alles aan deed om de vertraging in te lopen (sarcasme) arriveerden we met nog een uur extra vertraging in Nis, Servië.

Ondanks de vertraging hadden we goede hoop dat de trein wat tijd zou inhalen. Er stond namelijk een wachttijd van 20 minuten gepland, welke natuurlijk overgeslagen konden worden. Dachten we...
Na een half uur wachten zijn we toch maar de trein uitgestapt om te vragen of we überhaupt nog zouden vertrekken. Bleek er een ongeluk op ons spoor gebeurd te zijn, waardoor we er niet langs konden. Na 1.5 uur was ook dit probleem opgelost en konden we weer verder. Met dik 3 uur vertraging op zak...

Gelukkig was de temperatuur wel aangenaam, namelijk een heerlijke 40 graden denken we. Een flinke verbetering ten opzichte van Nederland, airco is overbodig. Na eindelijk 14 uur in de trein te hebben gezeten, nu even uitpuffen op een terrasje en een wel verdiend biertje (0,5L) doen voor slechts 1,50 euro.