Stad van de wijsheid

13 juli 2016 - Nis, Servië

Op het moment dat we deze blog schrijven hebben we Sofia inmiddels achter ons gelaten en wachten we in Nis (Servië) op de nachttrein richting Skopje.

Sofia, de hoofdstad van Bulgarije, is een 6000 jaar oude stad en heeft vele glorietijden gekend. De stad heeft een rijke historie, iets wat we tijdens de freewalking tour hebben geleerd. Er staan veel grote gebouwen, waarvan de communistische invloeden nog altijd goed zichbaar zijn, maar we hebben zelfs ruïnes van de oude Romeinen gezien. We keken onze ogen dan ook uit!

Na de free walking tour zijn we bij een erg leuk plaatselijk restaurantje gaan lunchen met een typisch Bulgaars gerecht. Vervolgens zijn we teruggelopen naar het hostel, via het nationale voetbalstadion (konden we niet laten), de universiteit en een mooie kathedraal. Hier hebben we even uitgerust, daarna zijn we wat gaan eten in het centrum en hebben we in de avond een drankje gedaan met de schoonbroer van Eden Hazard, de voetballer, die ook op onze kamer sliep.

1. Pap en mam (Paasman):
    13 juli 2016
    Fijn om mee te beleven wat jullie allemaal zien. Jaloers op het mooie weer en stuur wat zon deze kant op.
  2. Oma en opa:
    17 juli 2016
    hebben jullie het naar je zin met die mooie reisjes geniet er maar van .